وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

گوشت قرمز

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۳۸ ب.ظ

گوشت قرمز

گوشت گوشت قرمز اصطلاح برای اشاره به گوشت گاو، گوشت گاو، شتر، گوشت خوک، فک، گوشت شیر، گوشت خوک دریایی، گوشت اسب آبی و مانند آن است که غنی از پروتئین ها و چربی است. از آنجا که گوشت به سرعت فاسد می شود، باید پس از خرید و در مدت یک تا دو روز بلافاصله در دمای 4 درجه سانتیگراد قرار گیرد. البته، زمان مناسب برای نگهداری گوشت در یخچال بستگی به آن دارد. گوشت بره کمی سریعتر از گوشت گاو خراب است زیرا چربی بیشتری دارد. گوشت چرخ شده نیز بیشتر از گوشت خرد شده آسیب پذیر است و می تواند بیش از یک روز در یخچال ذخیره نشود. در عوض، گوشت از قطعات بزرگتر مانند گوشت استیک یا گوجه فرنگی می تواند برای مدت چهار روز بدون انجماد نگهداری شود. برای ذخیره سازی طولانی تر، گوشت باید یخ زده و در فریزر ذخیره شود. گوشت نباید بیش از 2 ساعت قبل از انجماد در دمای اتاق نگهداری شود.
خواص گوشت قرمز

گوشت منبع خوبی از پروتئین است و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را که بدن ما نیاز به رشد دارد فراهم می کند. گوشت قرمز مانند گوشت گاو، گوشت گاو و گوشت گوسفند، یک منبع غنی از آهن است و برای جلوگیری از کم خونی مهم است. خوردن گوشت قرمز یک بار یا دو بار در هفته می تواند یک رژیم سالم باشد، مخصوصا برای کودکان نوپا و زنان سنین باروری. گوشت کم چرب مانند مرغ و بوقلمون می تواند در حفظ وزن سالم نقش داشته باشد. علاوه بر این، محتوای پروتئین بالا ممکن است به کنترل اشتها کمک کند و شما را برای مدت طولانی سالم نگه دارد.
معایب گوشت قرمز

یکی از رایج ترین خطرات مصرف گوشت قرمز، بروز سرطان کولون است که در مطالعات متعدد ثابت شده است. به عنوان مثال، یک گروه از محققان اروپایی پس از بررسی عادت های غذایی 500،000 نفر که حداقل دو وعده غذا 80 گرم گوشت یا گوشت فرآوری شده (مانند سوسیس) را هر روز مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که کمتر مصرف می کردند، یک بار یکبار گوشت قرمز می خورند یک هفته و یک سوم بیشتر احتمال دارد که سرطان روده بزرگ ایجاد شود. به غیر از سرطان کولون، مصرف گوشت قرمز نیز به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان پانکراس (پانکراس) را افزایش می دهد. علاوه بر موارد فوق، گوشت قرمز دارای خطرات دیگر است. به عنوان مثال، گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی اسید چرب اشباع است که علت شناخته شده بیماری قلبی است. از سوی دیگر مصرف زیاد گوشت قرمز موجب افزایش یا افزایش بیماری نقرس می شود. در نقرس، مقدار اسید اوریک در خون افزایش می یابد و رسوب کریستال های اسید اوریک در مفاصل باعث درد شدید می شود. اسید اوریک توسط تجزیه پروتئین ها ایجاد می شود و شما می دانید که گوشت قرمز منبع کامل پروتئین است.
خواص گوشت قرمز برای کودکان

مصرف گوشت برای ارتقاء سلامتی، افزایش سطح ایمنی و رشد مناسب ضروری است و برای اطمینان از عملکرد مناسب ذهنی و یادگیری مناسب ضروری است. در حال حاضر، نیاز به توجه به این موضوع کاملا احساس می شود، زیرا کارشناسان، تعداد روزافزون موارد کوتاه مدت، کمبود رشد استخوانی و شکستگی در نوجوانانی که گوشت و سایر محصولات پروتئین مصرف نمی کنند، ابراز کرده اند. بچه هایی که گوشت نمی خورند و مصرف مواد غذایی دیگر را محدود نمی کنند، احساس خستگی می کنند، محیط زیست بی تفاوت می مانند، کنترل غلظت آنها را از دست می دهند، اغلب بیمار هستند و گاهی اوقات احساس افسردگی و نگرانی دارند. و فقدان رشد مناسب. مصرف گوشت و پروتئین به طور مرتب نوجوان را قوی، بلند و سالم می کند و به رشد کودک کمک می کند، همانطور که در مورد جوانان اروپا و ایالات متحده با اجرای ترتیبات مناسب برای این تغییرات کمک می کند. گوشت منبع مهمی از آهن (هام)، پروتئین، روی و ویتامین B است. گوشت حاوی پروتئین با کیفیت بالا است که برای رشد مناسب کودکان ضروری است.

  • فلاح موجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی