وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

وبلاگ بقول

کراتین چیست؟

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۰ ق.ظ

ارزش این را دارد که امروزه بیشتر کراتین ها در مورد ورزشکاران مطرح است. این پروتئین به علت مزایای بالایی آن در بازارها مورد مطالعه قرار گرفته است. انجمن بین المللی تغذیه ورزشی گفت که پروتئین می تواند عملکرد HIIT را 10-20 درصد افزایش دهد. این چیزی است که هیچ مکمل دیگری در شما ایجاد نمی کند! یک گزارش اخیر از انجمن بین المللی ورزش تغذیه بین المللی (ISSN) گفت: "پارلمان های دولتی و سازمان های ورزشی که استفاده از این پروتئین را ممنوع کرده اند، ممکن است ورزشکاران را در معرض خطر بیشتری قرار دهند". این موضوع بسیار مهم برای یک سازمان علمی برای ایجاد یک مکمل غذایی است. اما با توجه به مشاهدات جامع این گزارش، در سال هایی که مطالعه انجام شد، این پروتئین بسیار مورد توجه قرار گرفت. در این مقاله، ما مشتاق صحبت در مورد این پروتئین است. ما امیدواریم که این موضوع توجه شما را به عزیزان جلب کند. این پروتئین به بدن کمک می کند تا آدنوزین تری فسفات (ATP) را تولید کند که منبع اصلی انرژی برای بدن است. با استفاده از منبع ATP موجود، که ممکن است توسط این پروتئین امکان پذیر باشد، بدن انسان می تواند در سطوح بالاتر و شدید تمرین کند. گزارش ISSN توضیح می دهد که بدن نیاز به 1 تا 3 گرم این پروتئین در روز دارد. شما می توانید 1-2 گرم این پروتئین را با خوردن گوشت قرمز و غذاهای دریایی دریافت کنید. با این حال، برای دریافت 1-2 گرم این پروتئین توسط گوشت قرمز و غذاهای دریایی، باید بیش از 450 گرم در روز بخورید. شما می توانید از این پروتئین برای تکمیل این مقدار استفاده کنید. این گزارش نشان می دهد که گیاهخواران معمولا از پروتئین کمتری در بدن خود استفاده می کنند و می توانند از مکمل پروتئین برای رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند.

کراتین چیست؟

کراتین (کراتین) پروتئین ترکیبی است که یک عنصر ساختاری در بسیاری از موجودات زنده است و همچنین بهترین پروتئین در پروتئین است. این پروتئین در آب حل نشده است و می تواند در پوست برخی حیوانات، از جمله پستانداران یافت شود. گاهی اوقات اصطکاک بیش از حد سبب رشد نامتعادل پروتئین روی سطح پوست می شود که به آن کلوزو می گویند. سلول هایی که این پروتئین تولید می کنند دائما در حال مرگ و جایگزینی هستند. مولکول یک پروتئین مارپیچی و فیبری است که در اطراف مولکول های دیگر قرار می گیرد و رشته های این پروتئین را تولید می کند. این پروتئین حاوی مقادیر زیادی از آمینو اسیدهای حاوی گوگرد (اغلب سیستئین) است که به عنوان پیوند بین دیسولفید بین مولکول ها ایجاد می شود و باعث استقامت آنها می شود. بیش از 14٪ از موی انسان از سیستین تشکیل شده است. دو نوع پروتئین اصلی وجود دارد. آلفا کراتین و بتاکراتین. اولین مورد مربوط به پستانداران است و دوم مربوط به خزندگان و پرندگان است. دومی قوی تر از اول است. در انسان این پروتئین توسط کراتینوسیت تولید می شود. این سلول ها در لایه های عمیق اپیدرم قرار دارند که ملانین را جذب می کند و از اشعه ماورای بنفش محافظت می کند. اگر حجم این پروتئین در بدن انسان افزایش پیدا کند و به بالای 5 یا 6 برسد، کلیه ها احتمالا به توقف کار و قادر به تمیز کردن خون نمی روند. الفاکریین پستاندار به دو دسته تقسیم می شود: یک سیتوکراتین و دیگری اکسی تراتین است. Exocatrine در مو دیده می شود و می تواند اسیدی یا خنثی باشد. ناخن ها و پستانداران مو از این پروتئین ساخته می شوند. برخی از حشرات مانند مهره ها قادر به هضم این پروتئین هستند.
ارزش تغذیه کراتین

غذاهایی که مصرف می کنیم می تواند این پروتئین را به بدن ما عرضه کند، اما این پروتئین در غذا برای هضم سخت است، و وقتی که آن را پخت و پز، بسیاری از پروتئین آن از دست داده است. به همین دلیل، مکمل های کراتین استفاده می شود. برخی از منابع پروتئینی این پروتئین عبارتند از گوشت گاو، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر گاو، شیر گوسفند، گوسفند و گوسفند و ... مقدار این پروتئین در گاو و گوسفند بسیار کم است و معمولا زمانی رخ می دهد که پخته شود . از بین می رود با توجه به این واقعیت که گیاهخواران از بسیاری از منابع غذایی این پروتئین محروم هستند، ممکن است نیاز به مکمل مکمل داشته باشند. یک قاشق چای خوری (حدود 5.25 گرم پودر این پروتئین) حاوی 5 گرم کراتین مونوهیدرات، 0 تا 5 کالری انرژی و بدون چربی، قند، ویتامین ها و سایر مواد معدنی نیست.
مزایای کراتین

در گزارش ISSN، این پروتئین می تواند عملکرد را افزایش دهد، از آسیب و یا کاهش شدت آن جلوگیری کند. همچنین در ورزش کمک می کند، باعث کاهش معده، افزایش قدرت عضلانی، تنش عضلانی و کشش می شود. همچنین می تواند مشکلات دستگاه گوارش را کاهش دهد و توانایی بدن برای حفظ آب در محیط گرم و مرطوب را بهبود بخشد. این گزارش یک مجموعه بزرگ از شواهد علمی ارائه می دهد که مکمل های این پروتئین میزان تمرین را با شدت بالا افزایش می دهد تا 10 تا 20 درصد. این شامل افزایش تراکم استخوان، بهبود متابولیسم گلوکز و عملکرد مغز و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.
رابطه بین کراتین و افزایش قدرت

بحث در مورد این پروتئین که قدرت ساخت عضله را افزایش می دهد، به طور کلی افزایش نمی یابد. این توسط لیزا لین، نویسنده راه حل متابولیسم اعلام شده است. البته، تنها اگر این پروتئین با رژیم غذایی مناسب و ورزش معمولی مصرف شود. بنابراین، اگر شما فکر می کنید که شما

  • فلاح موجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی