عوارض و خواص خوردن و مصرف زردچوبه در بارداری چیست

زردچوبه در بارداری , خواص زردچوبه در بارداری،مصرف زردچوبه در بارداری،مضرات خوردن زردچوبه در بارداری،مضرات زردچوبه در بارداری،زردچوبه در بارداری،زردچوبه و بارداری،عوارض زردچوبه در بارداری،خواص شگفت انگیز زردچوبه در بارداری،عوارض مصرف زردچوبه در بارداری،مصرف زردچوبه در بارداری و شیر دهی،خواص زردچوبه در بارداری چیست , زردچوبه و فشار خون

زردچوبه در بارداری , خواص زردچوبه در بارداری , مزایای مصرف زردچوبه در بارداری , مصرف زردچوبه در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

زردچوبه

یکی از ادویه های پرخاصیت هر آشپزخانه ای زردچوبه است.به یاد داشته باشید که زرد چوبه دارای خواص متعددی از جمله تمیز کردن کبد و کمک به درمان یرقان است و امروز در بازار دارویی کانادا و آمریکا به صورت کپسول مورد استفاده قرار می‌گیرد.مخلوط یک قاشق غذاخوری زرد چوبه و یک قاشق انیسون ( بادیان رومی یا رازیانه رومی ) و سرکه برای درمان یرقان بسیار مفید است، ضمن این که گرفتگی و انسداد صدا را برطرف می‌ نماید و مفید می باشد.معروف ترین و مهم ترین خاصیت این ادویه ضد سرطان بودن آن است و ابید به صورت جدی در غذاها مورد استفاده قرار گیرد

زردچوبه ، خواص زردچوبه , زردچوبه و لاغری , زردچوبه و موهای زائد

در واقع اگر دندان درد دارید، زرد چوبه را بجوید تا درد را تسکین دهد. زردچوبه بهترین داروی ضد تورم می باشد.بهتر است بدانید که برای خشک کردن زخم‌ها و رفع درد آنها می‌توان گرد خشک زردچوبه را روی آنها ریخت، زرد چوبه بادشکن، تصفیه کننده خون، تب بر و انرژی زا می باشد.جالب است بدانید که از زردچوبه برای درمان کمر درد پشت درد و سینه درد، اسهال و اسهال خونی به صورت دم کرده نیز استفاده می‌ گردد.گیاهی است چندساله که در هند و کشورهای جنوب آسیا ببار می‌آید و دمای حدود ۲۰–۳۰ درجه سانتیگراد و محیط مرطوب بارانی نیاز دارد. ساقه‌های زیر زمینی گوشتی گیاه یا ریزوم جمع‌آوری شده و پس از جوشاندن در آب و سپس خشک کردن آسیاب شده و پودر زرد مایل به نارنجی تهیه می‌گردد. زردچوبه عمده‌ترین ادویه مورد مصرف در غذاهای آسیائی است. در جنوب و جنوب شرقی آسیا این گیاه بصورت خودرو در جنگل‌ها وجود دارد.

زردچوبه در بارداری

زردچوبه یکی از ادویه‌های بسیار مقوی و مفید برای سلامت بدن است، اما با وجود همه مزایای این ادویه هندی، مصرف بیش از حد آن می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد.زردچوبه، که به نام کورکومه لانگا نیز شناخته می شود، گیاهی است که در درجه اول در هند رشد می کند. از ریشه این گیاه در داروها و مواد غذایی استفاده می شود. گاهی نیز مکملی از این گیاه به شکل پودر، عصاره یا کپسول تهیه شده و برای درمان امراض مختلف استفاده می شود. درست است که این ادویه ضد التهابی است و برای درمان بیماری های ناشی از التهاب مفید است. اما مصرف بیش از حد آن می تواند موجب درد معده و سوزش سر دل شود.

خواص زردچوبه در بارداری

طبق اعلام سایت Medline Plus، زردچوبه در طب سنتی آسیایی کاربرد زیادی دارد.این ادویه برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود و خواص ضد التهابی آن برای درمان زخم ها و کاهش علائم آرتریت مفید است.برای زنان بارداری که مشکلات هضم را تجربه می کنند، ممکن است مصرف زردچوبه یک درمان طبیعی جذاب باشد.زردچوبه سرشار از نیاسین، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منیزیم است و دارای ماده ای به نام کورکومین است که عامل رنگ زردچوبه و آنتی اکسیدانی قوی است که باعث سم زدایی در بدن می شود.کورکومین موجود در زردچوبه ضد سموم کبد، ضد التهاب و ورم، ضد دردهای رماتیسمی و التهابی است. زردچوبه باعث افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون می شود و ادویه ای مناسب برای دیابتی هاست که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی عامل مهمی در پیشگیری از انواع سرطان ها می تواند باشد.از سایر خواص زردچوبه می توان به صفرابر، تحریک کننده ترشحات پانکراس، هضم کننده غذا، خاصیت حل کننده و دفع کننده سنگ مثانه نام برد و برای درمان التهابات لثه می توان جوشانده زردچوبه را قرقره کرد.زردچوبه یک اسید چرب بلند و شاخه دار که ضد آلزایمر است. کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش چربی های بد خون می شود و ضد گرفتگی عروق است.زنان حامله و افرادی که به انسداد کیسه صفرا مبتلا هستند کمتر از زردچوبه استفاده کنند.

زردچوبه در بارداری , خواص زردچوبه در بارداری , مزایای مصرف زردچوبه در بارداری , مصرف زردچوبه در بارداری

با توجه به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، زردچوبه هنگامی که برای تهیه غذا استفاده می شود، برای خانم باردار ایمن است. البته بهتر است در مورد هر چیزی که از مصرف آن در حاملگی مطمئن نیستید با پزشکتان مشورت کنید و به اطمینان کامل برسید چرا که ممکن است شما دارای حساسیت یا مشکل خاصی باشید که باعث شود موادی که برای بقیه زنان باردار مصرفشان بلا مانع است برای شما مشکل ساز باشند

مصرف زردچوبه در بارداری

زردچوبه برای زنان باردار مفید است اما می بایست؛ قبل از افزایش مصرف زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.

محافظت جنین شما در برابر آسیب های ژنتیکی:

یکی از بزرگترین خطراتی که شما و جنین شما را در سه ماهه اول تهدید میکند آسیب های ژنتیکی است.

در سه ماهه اول، شما باید از طریق یک سری از آزمایشات و برخی از داروها و مواد شیمیایی که ممکن است یک تهدید مستقیم برای جنین شما باشد را انجام دهید

این موارد در برخی موارد می تواند به آسیب های ژنتیکی منجر شود.

آسیب های ژنتیکی می تواند در سقط جنین، انواع مختلف از نقائص هنگام تولد منجر شود.

تحقیقات پزشکی نشان داده، مصرف زردچوبه، به ویژه در سه ماه اول بارداری، می توانید جنین شما را در برابر تهدید به آسیب های ژنتیکی محافظت کند.

مزایای مصرف زردچوبه در بارداری

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی مختلف است که می تواند کمک به جلوگیری از هر گونه درد یا تورم در دوران بارداری کند.

این ادویه همچنین داراری خواص آنتی اکسیدانی است که شما و جنینتان را در برابر هر گونه عفونت محافظت میکند و همچنین ایمنی بدن شما را افزایش دهد.

همچنین در هضم مواد غذایی کمک می کند و می تواند کمک به جلوگیری از هر گونه احساس پف کردن و یا یبوست کند.

زردچوبه در بارداری , خواص زردچوبه در بارداری , مزایای مصرف زردچوبه در بارداری , مصرف زردچوبه در بارداری

طبق گفته محققان وبسایت Medline Plus، هیچ مطالعه ای در حیوانات نتوانسته است ثابت کند که زردچوبه ای موجب ایجاد بیماری های غیرطبیعی در جنین می شود.

بنابراین احتمال این که جنین زنان باردار با مصرف زردچوبه به نقایص مادرزادی مبتلا شوند کم است.

با این حال این محققان اعلام کرده اند که زردچوبه می تواند باعث تحریک رحم شود. بنابراین استفاده آن می تواند موجب شروع انقباضات رحم و جریان قاعدگی شود.

عوارض مصرف زردچوبه در بارداری

-اگر شما هر گونه مسائل کیسه صفرا در گذشته داشته اند از زردچوبه استفاده نکنید.

-اگر دچار دیابت بارداری شده اید زردچوبه مصرف نکنید

-در برخی موارد، خوردن زردچوبه بیش از حد می تواند موجب لخته شدن خون میشود در نتیجه، دو هفته قبل از جراحی میبایست مصرف زردچوبه را قطع یا کاهش دهید.

-اگر شما زردچوبه را به مقدار زیاد مصرف کنید،دچار تهوع، اسهال، سوزش سردل یا سوء هاضمه خواهید شد.

در حالی که شما حامله هستید،بدن شما به دلیل تغییرات هورمونی مستعد ابتلا به سوء هاضمه و حالت تهوع است.

ایمنی مصرف زردچوبه در بارداری

تحریک رحم در دوران بارداری، مخصوصا قبل از رسیدن به هفته ۳۷ بارداری خطرناک است.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند معتقد اند که زردچوبه برای مصرف زنان باردار ایمن است، اما تنها زمانی که به عنوان ادویه در کنار غذا استفاده می شود. ب

نابراین مصرف مکمل زردچوبه برای زنان باردار به عنوان یک درمان طبی و جایگزین ایمن نیست. پس اگر از مکمل این گیاه برای درمان امراض خود استفاده می کنید بهتر است باردار نشوید.

زردچوبه در بارداری , خواص زردچوبه در بارداری , مزایای مصرف زردچوبه در بارداری , مصرف زردچوبه در بارداری

طبق اعلام سایت Medline Plus، زردچوبه در طب سنتی آسیایی کاربرد زیادی دارد. این ادویه برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود و

خواص ضد التهابی آن برای درمان زخم ها و کاهش علائم آرتریت مفید است. برای زنان بارداری که مشکلات هضم را تجربه می کنند، ممکن است مصرف زردچوبه یک درمان طبیعی جذاب باشد.

محافظت جنین در برابر سندرم الکل جنینی با مصرف زردچوبه در بارداری

هنگامی که شما حامله هستید، پزشک به شما توصیه میکند به طور کامل مصرف الکل را ترک کنید حال اگر متوجه بارداری خود نبوده اید و مصرف کرده باشید چکار میتوان کرد؟

مصرف الکل در حالی که شما حامله هستید موجب اثرات سوء بر جنین میشود. بعضی از عوارض عمده آن آسیب به قلب و مغز، عوارض در سیستم تنفسی کودک است.

البته این درست نیست که بگوییم مادر باردار الکل مصرف کند و برای محافظت از جنین خود زردچوبه استفاده کند در مواردی که

مادر اطلاع از بارداری خود نداشته می تواند با اضافه نمودن این ادویه به غذاهای خود به صورت منظم این آسیب ها را به حداقل برساند.

نگرانی های مربوط به زردچوبه در بارداری

بهتر است کمی هم در مورد عوارض جانبی زردچوبه هم صحبت کنیم که در صورت مصرف بیشتر با این عوارض روبرو خواهید شد:
سقط جنین : 
زردچوبه می تواند موجب تحریک انقاباضات رحمی شود و باعث خونریزی شود ( به ویژه قبل از هفته 37). این امر می تواند احتمال سقط جنین و یا زایمان زودرس را افزایش دهد.
نواقصات هنگام تولد: 
ترکیبات بیواکتیوی در زردچوبه می تواند بر رشد جنین تاثیر بگذارد. شواهد علمی نشان می دهند که هیچ گونه ساختار سلولی در حیوانات آزمایشگاهی وجود نداشت.
افزایش اختلالات خونریزی : 
زردچوبه موجب احتمال افزایش خونریزی در بدن می شود.
بهتر است در مورد مقدار زردچوبه با پزشک متخصص مشورت کنید تا بدون هیچ گونه نگرانی از این ادویه شگفت انگیز در طول بارداری بهره مند شوید.

آیا می توانیم چای زردچوبه در بارداری بخوریم؟

چای زردچوبه در طول بارداری به هیچ وجه توصیه نمی شود. می تواند موجب تحریک انقباضات رحمی و در نتیجه سقط جنین شود.
زردچوبه در بارداری , خواص زردچوبه در بارداری , مزایای مصرف زردچوبه در بارداری , مصرف زردچوبه در بارداری
با تمام مزایای گفته شده باید اشاره کرد که زیاده وری در زردچوبه برای قلب مضر است ولی البته اگر آن را با لیمو ترش استفاده کنید اثرات مضرآن را خنثی می سازد .

زردچوبه در بارداری