خواص و رابطه آلو خشک و لاغری برای سلامتی بدن

خواص و رابطه آلو خشک و لاغری برای سلامتی بدن در سایت جسارت

آلو خشک و لاغری , خواص آلو خشک و لاغری , فواید آلو خشک و لاغری , مضرات آلو خشک و لاغری , رابطه آلو خشک و لاغری , تاثیر آلو خشک و لاغری , آلو خشک برای لاغری , خوردن آلو خشک برای لاغر شدن , آیا آلو خشک لاغر کننده است , خواص آلو خشک در لاغر کردن , آلو خشک و لاغری رابطه دارند 

آلو خشک و لاغری , خواص آلو خشک و لاغری , فواید آلو خشک و لاغری , مضرات آلو خشک و لاغری

آلوخشک شهرت زیادی در رفع یبوست دارد. اما خواص آن فراتر از این حرف‌هاست. می‌توانید در طبخ غذاهایتان و یا به عنوان میان وعده از آلو خشک استفاده کرده و علاوه بر لذت بردن از طعم آن، از خواص یک ماده غذایی سالم و پرخاصیت نیز بهره‌مند شوید.

آلو خشک و لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و رابطه آلو خشک و لاغری برای سلامتی بدن می پردازیم.امیدئاریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.اگر این روزها رژیم گرفته‌اید و می‌خواهید راهی برای سرعت بخشیدن به روند لاغری‌تان پیدا کنید آلو خشک میل کنید. نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی آلو خشک باعث ایجاد سیری طولانی مدت شده و روند لاغری را تسریع می‌کند.آلو خشک هم خوشمزه است و هم پرخاصیت! این میوه‌ی خشک نه تنها باعث لاغری می‌شود بلکه با ایجاد سیری طولانی مدت رژیم‌های لاغری را با سرعت بیشتری پیش می‌برد.یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه لیورپول، پژوهشی روی 100 داوطلب دچار چاقی شروع کردند تا قدرت لاغر کنندگی آلو خشک را مورد ارزیابی قرار دهند. این داوطلب‌ها به دو دسته تقسیم شدند. خانم‌های گروه اول باید روزانه 140 گرم آلو خشک مصرف می‌کردند و آقایان این گروه روزانه 171 گرم. در عوض گروه دوم رژیم متعادلی در پیش گرفتند و زیر نظر یک مربی ورزش برنامه‌ی ورزشی داشتند.

آلو خشک و لاغری , خواص آلو خشک و لاغری , فواید آلو خشک و لاغری , مضرات آلو خشک و لاغری
آلو خشک حاوی کالری کمی در حدود 20 کیلوکالری انرژی است. در نتیجه آن را همیار لاغری می‌دانند. شاخص گلیسمی این ماده غذایی نیز پایین (40) است. در نتیجه می‌تواند به راحتی و بدون افزایش قند خون، گرسنگی را از بین ببرد. اگر دنبال یک ماده غذایی خوشمزه برای از بین بردن اشتهای زیاد، ریزه‌خواری و کنترل گرسنگی‌تان می‌گردید آلو خشک در خدمتتان است؛ چون سرشار از فیبرهای غذایی است و به راحتی سیرتان می‌کند.

خواص آلو خشک و لاغری

نتایج بررسی‌ها و تلاش محققان و شرکت‌کننده نشان می‌دهد که در عرض سه ماه مصرف‌کننده‌های آلو خشک 2 کیلوگرم وزن کم کرده و اندازه‌ی دور کمرشان 2.5 سانتی‌متر کمتر شده است. در واقع از هفته‌ی هشتم شروع مصرف آلو خشک، داوطلب‌ها متوجه شدند که سیری طولانی مدتی دارند. البته در گروه دوم که آلو خشک نداشتند نیز داوطلب‌ها به طور متوسط 1.5 کیلوگرم وزن کم کرده و 1.7 سانتی‌متر نیز از اندازه‌ی دور کمرشان کم شد.محققان با مقایسه‌ی این دو گروه به این نتیجه رسیدند که گنجاندن آلو خشک در برنامه‌ی غذایی افرادی که قصد لاغری دارند باعث افزایش روند لاغری شده و افراد وزن بیشتری از دست می‌دهند. اگر شما هم رژیم گرفته‌اید حتماً آلو خشک را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

آلو خشک و لاغری , خواص آلو خشک و لاغری , فواید آلو خشک و لاغری , مضرات آلو خشک و لاغری

آلو خشک حاوی گلوکز (45 درصد) است و انرژی مغز را تامین می‌کند. در نتیجه می‌توانید در فصل امتحانات از آن استفاده کنید.این ماده غذایی همچنین منبع فروکتوز (25 درصد) و سوربیتول (30 درصد) است و قند مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این قندها به تدریج جذب بدن می‌شود.این ماده غذایی برای ورزشکاران توصیه می‌شود چون مانع از افزایش ناگهانی قند خون و افت قدرت عضلانی بدن می‌شود. به خاطر اینکه سرشار از منیزیم (45 میلی‌گرم در هر 100 گرم) است که برای تامین انرژی و انقباض عضلانی لازم و ضروری است.

مضرات آلو خشک و لاغری

گنجاندن آلو خشک در برنامه ی غذایی افرادی که قصد لاغری دارند باعث افزایش روند لاغری شده و افراد وزن بیشتری از دست می دهند. خوردن 2 وعده آلو در طول روز می تواند سبب شود احساس گرسنگی عقب تر بیفتد و به لاغر شدن کمک می کند. البته اگر قصد دارید خوردن آلو را شروع کنید، توصیه می شود با تعداد کمی شروع کنید، چون معروف است که این میوه وضعیت دستگاه گوارش را به هم می ریزد.محققان در دانشگاه لیورپول، وزن و اشتهای 100 مرد و زن چاق را زیر نظر گرفتند، با این تفاوت که به نصف آنها به عنوان اسنک، آلو داده شد. از مردها خواستند روزانه حدود 170 گرم (حدود 15 تا) آلو بخورند و از زن ها هم درخواست شد روزانه 140 گرم آلو مصرف کنند. نتیجه نشان داد گروهی که آلو می خوردند، در اواخر تحقیق با سرعت بیشتری وزن کم می کردند و احساس سیری بیشتری داشتند، که احتمالا این احساس سیری به خاطر فیبر زیاد موجود در این میوه است.

آلو خشک و لاغری